Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Final i Onoffs upphandling

Publicerad: 14 april 2008, 11:52

Enligt uppgifter till Resumé är Storåkers McCann nära att ro hem hemelektronikkedjan Onoff.


Erik Frankendal är i slutfasen med att välja reklambyrå.

– Vi har två byråer kvar i pitchen och tittar på ett par olika kreativa spår. Vi blir klara inom två veckor med byråvalet, säger Erik Frankendahl,marknadschef för Onoff.

Vad Resumé erfar har valet dock redan fallit på Storåkers McCann.
– Det enda vi kan bekräfta är att fyra byråer var med i pitchen, säger Erik Frankendahl.

Onoff är en stor reklamköpare, under 2007 köpte de reklamutrymme för nära 184 miljoner kronor brutto enligt Sifo reklammätningar. Onoff jobbade tidigare med SWE i ett och ett halvt år, men SWE valde att inte vara med i den nya pitchen.

Erik Frankendahl har tidigare kommenterat byråupphandlingen till Resumé med:
– Vår bransch är extremt konkurrensutsatt och brutalt kraftfull i sin reklam och vi behöver jobba med en hög kreativ nivå, världsklassnivå, på all vår reklam för att komma genom bruset, inte minst tv-mediet. Vi behöver nya idéer och ny energi.

För Storåkers skulle Onoff passa kundportfolion utmärkt, en tung reklamköpare i detaljhandel som kan komplettera tyngre kunder som Telia och Riksgälden och småkunder som Moderna Museet och Wetterling gallery.
– Vi kommenterar inte om vi är med i pitchen, säger David Hägglund, vd på Storåkers McCann.

Maria Lindholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.