Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Financial Times annonstapp

Publicerad: 26 April 2013, 15:06

Omslag Financial Times.

Den brittiska tidningen Financial Times har fått in dåligt med kampanjer under årets första månader.


Ämnen i artikeln:

Financial Times

Financial Times har haft en trög period i början av året, när det gäller att locka annonsörer till tidningen. Detta enligt brittiska The Guardian.

Enligt moderbolaget Pearson har tidningen Financial Times haft tre tuffa månader när det kommer till annonsförsäljning. Men samtidigt har man lyckats öka antalet digitala prenumeranter med fyra procent under samma period.

Att annonsintäkterna sjunkit kan bero på att många kampanjer i år har planerats för andra delen av halvåret, vilka låg under första delen förra året. En förlust som de dock beräknar tjäna in under andra delen av halvåret.

Pearson uppger att de har runt 500 miljoner pund över för investeringar i år.

Linda Myrin


Ämnen i artikeln:

Financial Times

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.