Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Financial Times inspireras av @sweden

Publicerad: 23 April 2012, 13:50

Guldäggsvinnaren Volontaires koncept för Svenska institutet/VisitSweden sprids världen över. Senast att haka på: Financial Times. – Sverige har uppfunnit ett nytt sätt att kommunicera via sociala medier, säger Volontaires vd Carl Unger till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

VolontaireCurators of Sweden

Curators of Sweden ger en person i Sverige ensamrätt över Sverige-Twitter-kontot @Sweden varje vecka. Kampanjen som fått stort eko globalt vann Guldägg i PR och Silverägg i Digitalt.

På den fristående sajten "Rotation Curation" kan man se hur det guldäggsvinnande konceptet Curators of Sweden har pridit sig världen över och vilka som hakat på. 25-30 organisationer har hittills kopierat Volointaires succéupplägg.

Senast i raden är Financial Times som ska presentera tidningen genom en ny journalist varje vecka.

– Spridningen är är det finaste beviset på att vi gjort något bra. Sverige har uppfunnit ett nytt sätt att kommunicera via sociala medier. Det känns jättekul, säger Carl Unger.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.