Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 oktober 2008, 08:06
Finanskrisen har en märkbar inverkan på annonseringen. Näsdukstillverkaren Kleenex vänder krisen till sin fördel och gör smartaste finanskriskampanjen hittills.
Kleenex annons.
När andra deppar ihop över indragna kampanjer och annonsörer som vill pressa arvoden i botten under skuggan av finanskrisen har lilla franska byrån Godnews tänkt lite till.
Snabbt har man gjort en kampanj för Kleenex som visar fördelen med att ha pappersnäsdukar tillhands under tuffa tider. Därför får fransmän och fransyskor som får dystra kontobesked när de tar ut pengar på bankomater service med en ask näsdukar från Kleenex.
Goodnews har även gjort printreklam med bankomat där man får nöja sig med Kleenex när pengarna är slut. Rubriken är Besion de réconfort? – Att trösta sig med?