Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Finansmeriterad strateg till Cabomba

Publicerad: 17 april 2013, 20:18

Lovisa Nathhorst Bratt.

Foto: Pressbild.

I höstas värvades Claes Ekström, tidigare varumärkesansvarig på Cloetta, och nu ansluter varumärkesstrategen Lovisa Nathhorst Bratt. Varumärkesbyrån Cabomba Brothers fortsätter att växa med tunga namn.


Lovisa Nathhorst Bratt har gedigen erfarenhetifrån bank- och finanssektorn, både från insidan och som konsult på bland annat SEB, Danske Bank och Lynxeye.

– Det finns många beröringspunkter mellan el, telekom och finans. Att paketera och marknadsföra en commodity är en konst. Varumärket och kommunikationen är nyckeln och Cabomba har fattat precis hur man gör. Deras positionsstrategi är oslagbar, säger  Lovisa Nathhorst Bratt i en kommentar.

- Det jätteroligt att Lovisa anslutit sig till Cabomba. Hon har en unik kompetens från finansbranschen och kommer att bidra med viktiga insikter från tidigare uppdrag, säger Cabombas vd Lars Källgren.

Cabomba består i dagsläget av sex personer. Omsättningen 2012 var ca 6,2 miljoner. Årsredovisningen är ännu inte klar men byrån gick med vinst.

Cabombas största fasta kunder är Samhall, SVT och Mediekompaniet.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.