Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fingertoppskänsla gav guld

Publicerad: 15 april 2011, 13:25

Guldägget i kategorin Tidningsannonsering går till The Fan Club för "Kom närmare".


The Fan Club vann Guldägg i kategorin Tidningsannonsering för deras Sydsvenskan-kampanj "Kom närmare". Juryns motivering löd:

"2010 års mest håsade produkt, sammanfattad i en enkel bild som man inte kan låta bli att titta på."

Förra året togs Guldägget i kategorin Tidningsannonsering av Storåkers McCann för "Sid 52-53".

Guldägg 2011 kategori Tidningsannonsering

Byrå: The Fan Club Bidragsnamn: Kom närmare Uppdragsgivare: Sydsvenskan Art Director: Christian Barrett Copywriter: Ola Obrant Andreasson Executive Creative Director: Christian Barrett, Ola Obrant Andreasson Originalare: Helena Ivarsson Produktionsledare: Rebecka Hjorth Projektledare: Peter Füle, Ulla-Karin Barrett Repro: Stefan Ohlsson Retusch: Kristian Ekeblom Uppdragsgivare: Peter Mayerhofer, Jenny Holmstedt, Katarina Liljenberg, Daniel Sandström Övrigt: Martin Rynvik

Silverägg 2011 kategori Tidningsannonsering

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Här är inte ditt liv Uppdragsgivare: Papercut Art Director: Fredrik Simonsson Copywriter: Magnus Jakobsson Faktor: Anna Hellenberg Originalare: Patrik Pagréus Produktionsledare: Lina Tuikka Reklambyrå: DDB Stockholm

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: I allra sista minuten Uppdragsgivare: TICKET resebyrå Uppdragsgivare ansvarig: Martin Durnik Art Director: Erik Dagnell, Johan Gustafsson Copywriter: Erik Wingfors, Petter Dixelius Creative Director: Johan Jäger Fotograf: Sven Prim Originalare: Jon Palmqvist, Carl Cassel Produktionsledare: Jessica Wastenson Projektledare: Jan Casserlöv Reklambyrå: Jung von Matt

Byrå: Storåkers McCann Bidragsnamn: Till alla er (Dåliga Förlorare) Uppdragsgivare: Riksgälden Uppdragsgivare ansvarig: Christin Dylén Art Director: Peter Eriksson, Markus Bjurman, Ola von Bahr Copywriter: Cecilia Dufils, Christian Heinig Illustratör: Fredrik Tjärnström/Agent Bauer Originalare: Eric Moretti, Carl Cassel Produktionsledare: Jenny Sands, Mirja Hjelm Projektledare: Robert Nygren, Emma Pernald Repro: C2

Diplom 2011 kategori Tidningsannonsering

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Dracula Uppdragsgivare: Victor Rydbergs Gymnasium

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Varannan vaskning Uppdragsgivare: IQ

Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att bryta en gammal jultradition
Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Opera i 3D Uppdragsgivare: Folkoperan

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Fylledubbel Uppdragsgivare: McDonald’s

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Test 43 Uppdragsgivare: Försvarsmakten

Byrå: Welcom i Göteborg Bidragsnamn: Cykelkullan Uppdragsgivare: Vasaloppet

Byrå: INGO Bidragsnamn: Julklappspapper Uppdragsgivare: Lidl

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Prisvärda Julgåvor Uppdragsgivare: Rädda Barnen

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Mode för hemmet Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet

Byrå: Fredrik Forsling – Special Branding Projects Bidragsnamn: Dead Men
Uppdragsgivare: A Non Smoking Generation

Byrå: Daniel Åhlman, Marcus Sjögren, Johan Täppmark Bidragsnamn: Vindsvåning är ett sätt att leva Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission

Juryn

Andreas Ullenius (kategoriordförande) Åkestam Holst,

Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann,

Emmeli Österdahl, DDB Stockholm,

Emma Eriksson, Le Bureau,

Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors,

Lotta Mellgren, Ester,

Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi,

Enis Püpülek, WW\TBWA,

Beatrice Feuk Dahlström, IUM,

Kerstin Engberg, INGO,

Helena Westin, Tre Kronor.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.