Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 april 2011, 13:25
Guldägget i kategorin Tidningsannonsering går till The Fan Club för "Kom närmare".
The Fan Club vann Guldägg i kategorin Tidningsannonsering för deras Sydsvenskan-kampanj "Kom närmare". Juryns motivering löd:
"2010 års mest håsade produkt, sammanfattad i en enkel bild som man inte kan låta bli att titta på."
Förra året togs Guldägget i kategorin Tidningsannonsering av Storåkers McCann för "Sid 52-53".
Byrå: The Fan Club Bidragsnamn: Kom närmare Uppdragsgivare: Sydsvenskan Art Director: Christian Barrett Copywriter: Ola Obrant Andreasson Executive Creative Director: Christian Barrett, Ola Obrant Andreasson Originalare: Helena Ivarsson Produktionsledare: Rebecka Hjorth Projektledare: Peter Füle, Ulla-Karin Barrett Repro: Stefan Ohlsson Retusch: Kristian Ekeblom Uppdragsgivare: Peter Mayerhofer, Jenny Holmstedt, Katarina Liljenberg, Daniel Sandström Övrigt: Martin Rynvik
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Här är inte ditt liv Uppdragsgivare: Papercut Art Director: Fredrik Simonsson Copywriter: Magnus Jakobsson Faktor: Anna Hellenberg Originalare: Patrik Pagréus Produktionsledare: Lina Tuikka Reklambyrå: DDB Stockholm
Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: I allra sista minuten Uppdragsgivare: TICKET resebyrå Uppdragsgivare ansvarig: Martin Durnik Art Director: Erik Dagnell, Johan Gustafsson Copywriter: Erik Wingfors, Petter Dixelius Creative Director: Johan Jäger Fotograf: Sven Prim Originalare: Jon Palmqvist, Carl Cassel Produktionsledare: Jessica Wastenson Projektledare: Jan Casserlöv Reklambyrå: Jung von Matt
Byrå: Storåkers McCann Bidragsnamn: Till alla er (Dåliga Förlorare) Uppdragsgivare: Riksgälden Uppdragsgivare ansvarig: Christin Dylén Art Director: Peter Eriksson, Markus Bjurman, Ola von Bahr Copywriter: Cecilia Dufils, Christian Heinig Illustratör: Fredrik Tjärnström/Agent Bauer Originalare: Eric Moretti, Carl Cassel Produktionsledare: Jenny Sands, Mirja Hjelm Projektledare: Robert Nygren, Emma Pernald Repro: C2
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Dracula Uppdragsgivare: Victor Rydbergs Gymnasium
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Varannan vaskning Uppdragsgivare: IQ
Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Hjälp oss att bryta en gammal jultradition
Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Opera i 3D Uppdragsgivare: Folkoperan
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Fylledubbel Uppdragsgivare: McDonald’s
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Test 43 Uppdragsgivare: Försvarsmakten
Byrå: Welcom i Göteborg Bidragsnamn: Cykelkullan Uppdragsgivare: Vasaloppet
Byrå: INGO Bidragsnamn: Julklappspapper Uppdragsgivare: Lidl
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Prisvärda Julgåvor Uppdragsgivare: Rädda Barnen
Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Mode för hemmet Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet
Byrå: Fredrik Forsling – Special Branding Projects Bidragsnamn: Dead Men
Uppdragsgivare: A Non Smoking Generation
Byrå: Daniel Åhlman, Marcus Sjögren, Johan Täppmark Bidragsnamn: Vindsvåning är ett sätt att leva Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission
Andreas Ullenius (kategoriordförande) Åkestam Holst,
Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann,
Emmeli Österdahl, DDB Stockholm,
Emma Eriksson, Le Bureau,
Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors,
Lotta Mellgren, Ester,
Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi,
Enis Püpülek, WW\TBWA,
Beatrice Feuk Dahlström, IUM,
Kerstin Engberg, INGO,
Helena Westin, Tre Kronor.
Christian Ström