Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Finnair lyfter med Starcom

Publicerad: 27 maj 2013, 08:53

Pressbild

Finnair väljer Starcom som sin nya mediebyråpartner i Sverige. Mediebyrån får därmed ansvaret att arbeta med Finnairs kommunikationsinsikter, mediestrategi, content samt medieplanering och köp.


Ämnen i artikeln:

FinnairStarcom

Finnairs uttalade målsättning är att bli marknadsledare i Norden med Sverige som en av nyckelmarknaderna.

– Det är dags för oss att ta steget upp till nästa nivå i vår marknadskommunikation vilket kräver ett starkt och nära samarbete med vår mediebyrå. Vi har gjort en utvärdering och ser Starcom som den bästa tänkbara partnern, säger Antti Nieminen, Director Consumer Marketing Operations och fortsätter:

– Starcomteamet, under ledning av Account Director Karin Törnkvist, har påvisat en djup förståelse för vår varumärkesposition och för våra affärsutmaningar. Vår kravspecifikation har fullständigt uppfyllts, i synnerhet när det gäller konsument- och marknadsinsikter, digital expertis samt kreativitet.

Samarbetet mellan Finnair och Starcom kommer att inledas vid månadsskiftet.

– Vi är oerhört stolta över förtroendet och att ha blivit utsedda till Finnairs nya mediebyråpartner i Sverige. Det är ett mycket inspirerande uppdrag med höga målsättningar som kräver att vi utnyttjar och exploaterar alla tänkbara möjligheter som den digitala marknaden och dess kanaler tillhandahåller. Vi är startklara och redo för avgång, säger Anna-Lena Karlsson, Nordic Business Director Starcom.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FinnairStarcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.