Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Finnair ut i pitch efter 77 år

Publicerad: 2 oktober 2012, 14:05

Foto: Finnair.

Finnair har haft SEK & Grey som sin reklambyrå i 77 år, men nu går man ut i en global pitch där SEK & Grey har chansen att vinna tillbaka flygbolaget som kund.


Ämnen i artikeln:

Finnair

Flygbolaget Finnair vill satsa i Asien och letar därför efter en ledande  kreativ byråpartner. Nu går de ut i en global pitch där syftet är att  hitta någon som kan ha hand om deras internationella marknadsföring och  möta företagets tillväxtmål i Asien, skriver M&M.

Detta innebär att Finnairs samarbete med reklambyrån SEK & Grey kan  ta slut efter hela 77 år. Men de är fortfarande med i pitchen och kan  vinna tillbaka sin kund.

– Det viktiga är att de har en stark kompetens inom de asiatiska  perspektiven, säger Finnairs globala varumärkes- och marknadsdirektör  Jarkko Konttinen.

Enligt Konttinen är Finnairs mål att fördubbla Asientrafiken 2020.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Finnair

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.