Reklam
Finnair ut i pitch efter 77 år
Publicerad: 2 oktober 2012, 14:05
Foto: Finnair.
Finnair har haft SEK & Grey som sin reklambyrå i 77 år, men nu går man ut i en global pitch där SEK & Grey har chansen att vinna tillbaka flygbolaget som kund.
Ämnen i artikeln:
FinnairLF
Linus Fremin
Flygbolaget Finnair vill satsa i Asien och letar därför efter en ledande kreativ byråpartner. Nu går de ut i en global pitch där syftet är att hitta någon som kan ha hand om deras internationella marknadsföring och möta företagets tillväxtmål i Asien, skriver M&M.
Detta innebär att Finnairs samarbete med reklambyrån SEK & Grey kan ta slut efter hela 77 år. Men de är fortfarande med i pitchen och kan vinna tillbaka sin kund.
– Det viktiga är att de har en stark kompetens inom de asiatiska perspektiven, säger Finnairs globala varumärkes- och marknadsdirektör Jarkko Konttinen.
Enligt Konttinen är Finnairs mål att fördubbla Asientrafiken 2020.