Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fjäder i hatten för Lowe Brindfors hos Google

Publicerad: 19 Augusti 2013, 19:14

Lowe Brindfors ”Moodometer” för storkunden Magnum lyfts fram av Google i sökjättens ”Creative Sandbox”.


Ämnen i artikeln:

MagnumLowe BrindforsDaniel SmedforsGoogle

Google Creative Sandbox beskrivs av Google själva som:

”A    showcase    of    marketing    campaigns    that    blend    creative    genius    with    digital innovation.    See    cool    stuff.    Learn    how    it    was    done.”

Där har nu Lowe Brindfors vår-kampanj för Magnum hamnat.

Tidigare    under    sommaren har    Magnums    återkommande serie    med Pleasure Hunt-spel    belönats    med   "Site    of    the    day" hos FWA, Favourite  Website Awards (thefwa.com) i    juni. Dessutom bleb Mobil/tabletlösningen för    Pleasure    Hunt    3 blev    dessutom    "Mobile    of    the    day" samma    dag    (26    juni). Även    "Magnum    Moodometer" blev "Site    ofthe    day"    under    sommaren (6    augusti).

På Lowe Brindfors är medarbetarna glada över uppmärksamheten.

– Jag är stolt,    men    inte    förvånad.    Det    är    en    förmån    att    varje    dag    få    jobba    med    så duktiga    och    inspirerande    kollegor, säger Richard Villard, ECD på Lowe Brindfors.

Byråns nyförvärv Daniel Smedfors, från Forsman & Bodenfors, är nu på plats som ny kundansvarig projektledare för några av Lowe Brindfors större  kunder, bland annat det globala digitala Magnum-uppdraget.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.