Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 Augusti 2013, 19:14
Lowe Brindfors ”Moodometer” för storkunden Magnum lyfts fram av Google i sökjättens ”Creative Sandbox”.
Google Creative Sandbox beskrivs av Google själva som:
”A showcase of marketing campaigns that blend creative genius with digital innovation. See cool stuff. Learn how it was done.”
Där har nu Lowe Brindfors vår-kampanj för Magnum hamnat.
Tidigare under sommaren har Magnums återkommande serie med Pleasure Hunt-spel belönats med "Site of the day" hos FWA, Favourite Website Awards (thefwa.com) i juni. Dessutom bleb Mobil/tabletlösningen för Pleasure Hunt 3 blev dessutom "Mobile of the day" samma dag (26 juni). Även "Magnum Moodometer" blev "Site ofthe day" under sommaren (6 augusti).
På Lowe Brindfors är medarbetarna glada över uppmärksamheten.
– Jag är stolt, men inte förvånad. Det är en förmån att varje dag få jobba med så duktiga och inspirerande kollegor, säger Richard Villard, ECD på Lowe Brindfors.
Byråns nyförvärv Daniel Smedfors, från Forsman & Bodenfors, är nu på plats som ny kundansvarig projektledare för några av Lowe Brindfors större kunder, bland annat det globala digitala Magnum-uppdraget.
Magnus Helander