Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fjällfil öppnar Kebnekaise-tävling

Publicerad: 21 Maj 2013, 10:17

Under förra året övertog Norrmejerier varumärket Fjällfil vilket gav John Doe Worldwide förtroendet att ta över reklamuppdraget. Nu rullar byrån ut den första kampanjen under det nya konceptet "Utan fjäll ingen fil" där kunderna ges chansen att tävla om en resa till Kebnekaise.


Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Länge har filmjölk framställts på de norrländska fäbodvallarna. Nu vill varumärket Fjällfil sätta ljus på den traditionen och försöka skapa en tydligare positionering i mejerihyllan. För att nå dit skapade John Doe Worldwide det nya konceptet "Utan fjäll ingen fil".

Nu lanseras konceptet med en relationsskapande kampanj där kunder ges chansen att åka till det fjäll som utmärker sig mest, nämligen Sveriges högsta fjäll Kebnekaise. Genom en tävling på Facebook får kunden välja vem man vill åka med, skriva en motivering varför och sen hoppas på toppvinsten.

– Fjällvärlden är en viktig association för varumärket Fjällfil och
då tyckte vi Kebnekaise var det perfekta dragplåstret, säger
Henrik Åsis, copywriter på John Doe Worldwide och fortsätter.

– Eftersom fjällfilens ursprung bottnar i den Svenska fjällen så
ville vi ge kunderna en möjlighet att också få uppleva den mäktiga
miljön. Efter en kampanjvecka har över 1 250 tävlingsbidrag kommit in.

Konceptet "Utan fjäll ingen fil" fortsätter i höst med lansering
av bland annat nya reklamfilmer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.