Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fjällfils kampanj: Stockholmskille söker kickar på fjället

Publicerad: 17 Maj 2016, 08:52

Foto: Kampanjbild/Saatchi & Saatchi

”Micke” försöker besegra den storslagna fjällnaturen med extrema utmaningar. Med det som motsats vill Fjällfil i nya reklamfilmer förstärka varumärket som äkta och naturligt.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

”Fyra grader i vattnet. Jag ska ner, simma under isen till den andra vaken. NU KÖR VI” varpå karaktären Micke, vars dialekt kan härledas till Stockholm, dyker ner i en livsfarlig isvak. Så inleds Saatchi & Saatchis första komiska reklamfilm för Fjällfil. Med det vill man berätta att fjället inte är något som ska utmanas eller besegras, och att det Micke egentligen behöver är en lugn stund tillsammans med en skål fil.

Enligt Fjällfils nya koncept ”Äkta fjäll, äkta fil” handlar nämligen de storslagna fjällandskapen snarare om att ”finna kraften, lugnet och njutningen”. Och det är det som ska förknippas med Fjällfils varumärke.
– Med det nya konceptet vill vi förmedla Fjällfil som äkta och naturlig, ett guldkantsvarumärke i mejerihyllan. Istället för att se fjällen som en utmaning, vill vi att man ska stanna upp och njuta – och ta den känslan ända till frukostbordet, säger Anna Norrgård, brand manager för Fjällfil på Norrmejerier i en kommentar.

Reklamfilmerna, som du kan se nedan, har producerats av Film de Liberté.

Ämnen i artikeln:

Saatchi & Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.