Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fjällräven bäst på att vårda varumärket

Publicerad: 20 januari 2009, 08:24

Årets vinnare av den prestigefyllda varumärkesutmärkelsen Signumpriset är Fjällräven.


Ämnen i artikeln:

Fjällräven

Den klassiska Fjällräven-kånken.

Priset, instiftat av konsultföretaget  Groth & Co,  delas ut för 15:e gången. Fjällräven vann ” för sitt konsekventa och förtroendegivande arbete med varumärke och logotyp”.

Signumpriset delas ut till det nordiska företag som bäst vårdat sina varumärken.

Det är långsiktig planering och varumärkesvård som värderas högst.

- Detta är ett kvitto på att vårt långsiktiga och konsekventa arbete med varumärket och logotypen har uppmärksammats och uppskattats. Vi är stolta över att tillhöra den utvalda skaran av mottagare av Signumpriset, säger Lars-Ola Brolinson, Sales & Marketing Manager vid Fenix Outdoor, ägare av Fjällräven.

Ur juryns motivering:

"Förtroende är en hörnsten i märkesbyggandet när man skall sälja utrustning till folk som oavsett väder och temperatur ämnar ge sig ut i naturen. Förtroende är också det som årets vinnare av Signumpriset - Fjällräven - både betonar och lyckats skapa i varumärket."

Fjällräven får ta emot priset på Hotel Clarion Sign i Stockholm i samband med Varumärkesdagen.

Vinnare genom åren:

1995        Volvo

1996        Ramlösa

1997        AGA

1998        Statoil

1999        Bang & Olufsen

2000        Carlsberg

2001        ITT-Flygt

2002        Atlas Copco

2003        Absolut Vodka

2004        Svenska Dagbladet

2005        Tetra Pak

2006        ICA

2006        Löfbergs Lila

2007        Marimekko

2008        Fjällräven

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Fjällräven

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.