Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fler ägare i Ny Reklam

Publicerad: 21 juni 2010, 08:36

Reklambyrån Ny reklam i Jönköping breddar ägandet. De två delägarna, Anders Nyström och Carina Sandberg, säljer 40 procent till fyra av de anställda.


Ämnen i artikeln:

Anders Nyström

Nya delägarna.

Vd Anders Nyström och projektledare Carina Sandberg har ägt och drivit Jönköpingsbyrån Ny reklam i 20 år. Nu säljer de 40 procent av företaget till fyra av de anställda. Pernilla Ljungbergh, ekonomichef, Björn Johansson, cd, Anders Dahlgren, cd och Erik Palm, copywriter, köper 10 procent var.

– Efter att ha, tillsammans med Carina, startat och drivit företaget i drygt 20 år, så är detta ett stort steg, både rent personligt för oss grundare och för hela Ny reklam, säger Anders Nyström, vd.
– Redan nu har vi gjort planer för hur ägandet ska förändras och utvecklas ytterligare, vilket kommer att ske om några år.

Ny Reklam hade en omsättning på 22,2  miljoner 2009, vilket är marginellt lägre än 2008 då omsättningen låg på 22,3 Mkr. Prognosen för 2010 är 26 miljoner, enligt byrån själv. Vinsten efter finansnetto blev 2,3 miljoner 2009, vilket är marginellt mer än 2008.
De senaste åren har byrån vuxit. 2006 var omsättingen 10,8 Mkr. Sedan dess har Ny Reklam vuxit från 9 till 17 anställda.

– Ny reklam får ett tillskott av fler delägare i ett positivt utvecklingsskede.  Ur både ett kund- och medarbetarperspektiv är det intressant att byrån  har en stabil grund att stå på. Alltför många byråer går upp och ner,  ett bredare ägande skapar stabilitet, säger Pernilla Ljungbergh, ekonomichef.

Byrån har, enligt egen uppgift, kunder som Anebyhus, Anza, Aspen Bad, Crescent, Monark, DBS, Elmia, Hags, McCulloch/Partner, Ragnars och Stora Enso Packaging.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Anders Nyström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.