Reklam
Fler varumärken tar ställning mot Black friday: ”Risk att uppfattas som pretentiös”
Publicerad: 27 november 2020, 13:13
Mats Georgson är varumärkeskonsult och doktor i marknadskommunikation.
Foto: Montage
Numera vinner varumärken poänger genom att aktivt ducka rea – och gärna marknadsföra den egna produkten till fullpris och under parollen hållbar. Men hur trovärdigt är det egentligen? ”Åtminstone fyra av fem av de bolag som manövrerar mot Black Friday är egentligen bara ute efter egen vinning”, säger varumärkeskonsulten Mats Georgson.
Shoppingdagen Black friday har på mindre än tio år fått svenskarna att öppna plånböckerna för att spendera miljarder kronor under novembermånadens sista vecka. Men huruvida försäljningen kommer fortsätta nå nya
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.