Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Flera svenska guld i FAB Awards

Publicerad: 27 maj 2009, 13:40

Fem svenska byråer fanns bland de nominerade i årets FAB Awards. Tre blev vinnare.


Årets upplaga av tävlingen FAB Awards, den internationella tävlingen för alla inom mat och dryck, mottog i år 3 200 bidrag från över 62 länder.
Fem svenska byråer fanns bland de nominerade. Tre av dem, Scholz & Friends, Daddy och King, fick motta det högsta priset ”FAB Award”.

Scholz & Friends fick en FAB Award för kampanjen ”Wave of Kikkoman” som de gjorde åt Kikkoman. Daddy hyllades i kategorin webbsida för Heinz-kampanjen ” Talk to the plant” och King vann högsta pris för ICA och kampanjen ”Exotic Surprise”.

Övriga svenska byråerna som fick nomineringar var Saatchi & Saatchi och Great Works. King hade även en nominering för kampanjen ”Eco Dance” för King.

Se listan på vinnare och nominerade

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.