Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Flera uppsalaföretag praktiserar hos sina kunder

Publicerad: 1 Juni 2018, 12:24

Totalt är det 20 företag och närmare 50 personer som ska ut och praktisera hos sina kunder, här är några av dem: Evelina Johansson, projektledare, Sanne Nilsson, Salgado, Charlotte Zacharoff, Södra tornet, Kent Wiberg, Tred, Tommy Lindgren, Zellout, Joakim Malmberg, Salgado, Anton Waldenvik, Gibon och Marcus Segersvärd, Komson.

Foto: Pressbild

Reklambyrån Zellout sjösätter projektet "I kundens huvud", med syfte att få företag att erbjuda sina uppdragsgivare bättre hjälp i framtiden.


Ämnen i artikeln:

ZelloutKommReklam

Cirka 17 företag och 50 medarbetare ska praktisera hos sina kunder under en dag. Projektet "I kundens huvud" drar igång den 14 juni och syftet är att företag ska komma närmare sina uppdragsgivare och kunna erbjuda bättre hjälp i framtiden.

De företag som medverkar jobbar främst i någon form av rådgivning och de som deltar får själva bestämma var de vill praktisera och vad de vill göra.

– Våra medlemsföretags stora talang är deras intresse för människor, att sätta sig in i deras kunders och kunders kunders situation och behov. "I kundens huvud" sätter verkligen fingret på det och att företag från kommunikationsbranschen även får med andra företag och branscher som ger råd ger det bara en ännu större styrka, säger Jessica Bjurström, vd för branschorganisationen Komm.

Företagen som tar emot praktikanterna uppmanas att skänka 2000 kronor för varje praktikant till Uppsala Stadsmissions projekt Matkassen.

– Uppskattningsvis blir det närmare 100 000 kronor som kommer överlämnas på en gemensam sammankomst efter arbetsdagens slut, säger Tommy Lindgren, vd på reklambyrån Zellout,.

Bakom projektet står reklambyrån Zellout.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ZelloutKommReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.