Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Flygbolag leker tomten – på riktigt

Publicerad: 12 december 2013, 11:58

Det kanadensiska flygbolaget WestJet hade rena rama tomteverkstan när passagerare vid de internationella flygplatserna Toronto och Hamilton väntade på att boarda sina flighter till Calgary.


Ämnen i artikeln:

Mashable

Allt började med att flygbolaget hade satt dit en boarding-apparat  utöver det vanliga. Det vill säga då man skulle registrera biljetten dök  en virtuell tomte upp och frågade vad har satt upp på sin önskelista  för julen, enligt Mashable.

Det stannade dock inte där, utan så fort  flighterna boardats kastade sig mer än 150 medarbetare från WestJet  iförda jultomteluvor sig iväg för att inhandla produkterna.

Döm om  passagerarnas förvåning då de stod och väntade vid rullbanden och det  dök upp julklappar från önskelistan – alltifrån en platt tv till en  snowboard och en surfplatta.

Hela jippot fångades med dold kamera och  förvandlades till en reklamkampanj där man imiterade dikten ”The Night  Before Christmas”, enligt Mashable.

Det är dock inte första gången  som det kanadensiska flygbolaget gör något utöver det vanliga inför  julen.

Så sent som förra julen skapade WestJet en större fest med  dansande älvor.  Videon fick över 500 000 Youtube-klick och ledde till  att flygbolaget donerade flighter till behövande familjer.

WestJet tänker donera flighter i år igen – under förutsättning att videon får minst 200 000 Youtube-klick.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Mashable

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.