Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 december 2013, 11:58
Det kanadensiska flygbolaget WestJet hade rena rama tomteverkstan när passagerare vid de internationella flygplatserna Toronto och Hamilton väntade på att boarda sina flighter till Calgary.
Ämnen i artikeln:
MashableAllt började med att flygbolaget hade satt dit en boarding-apparat utöver det vanliga. Det vill säga då man skulle registrera biljetten dök en virtuell tomte upp och frågade vad har satt upp på sin önskelista för julen, enligt Mashable.
Det stannade dock inte där, utan så fort flighterna boardats kastade sig mer än 150 medarbetare från WestJet iförda jultomteluvor sig iväg för att inhandla produkterna.
Döm om passagerarnas förvåning då de stod och väntade vid rullbanden och det dök upp julklappar från önskelistan – alltifrån en platt tv till en snowboard och en surfplatta.
Hela jippot fångades med dold kamera och förvandlades till en reklamkampanj där man imiterade dikten ”The Night Before Christmas”, enligt Mashable.
Det är dock inte första gången som det kanadensiska flygbolaget gör något utöver det vanliga inför julen.
Så sent som förra julen skapade WestJet en större fest med dansande älvor. Videon fick över 500 000 Youtube-klick och ledde till att flygbolaget donerade flighter till behövande familjer.
WestJet tänker donera flighter i år igen – under förutsättning att videon får minst 200 000 Youtube-klick.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Mashable