måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Flygbolag tar hjälp av Systembolaget

Publicerad: 15 april 2009, 07:04

Det Göteborgsbaserade flygbolaget City Airline genomför under april månad en stor kampanj för att locka till sig nya resenärer. Inspiration till gerilladelen kom från Systembolagets hylletiketter.

Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

LF

Linda Fagerlind


Flygbolaget City Airlines kampanj är en av de största reklamsatsningarna någonsin för företaget.

Kampanjen består av print, webb och gerilla och pågår under april. För gerilladelen av kampanjen svarar Miami som tog fram resemålsbeskrivningar som liknar Systembolagets hylletiketter. Gerillakampanjen genomfördes utanför bolagets butiker.

Målet med kampanjen är att berätta om bolagets destinationer. Miami lät ta fram resemålsbeskrivningar som trycktes på stora plakat. Beskrivningarna var utformade som Systembolagets egna hylletiketter men hade ett textinnehåll som beskrev destinationen. Texten för Prag löd ”Äventyrligt, genuint, pittoreskt med inslag av humle”. Systembolagets klocksymboler, som i vanliga fall visar fyllighet, strävhet och fruktsyra, visade nu istället mängden sol, nöjen och shopping.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev