Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Flygbolag tar hjälp av Systembolaget

Publicerad: 15 April 2009, 07:04

Det Göteborgsbaserade flygbolaget City Airline genomför under april månad en stor kampanj för att locka till sig nya resenärer. Inspiration till gerilladelen kom från Systembolagets hylletiketter.


Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Flygbolaget City Airlines kampanj är en av de största reklamsatsningarna någonsin för företaget.

Kampanjen består av print, webb och gerilla och pågår under april. För gerilladelen av kampanjen svarar Miami som tog fram resemålsbeskrivningar som liknar Systembolagets hylletiketter. Gerillakampanjen genomfördes utanför bolagets butiker.

Målet med kampanjen är att berätta om bolagets destinationer. Miami lät ta fram resemålsbeskrivningar som trycktes på stora plakat. Beskrivningarna var utformade som Systembolagets egna hylletiketter men hade ett textinnehåll som beskrev destinationen. Texten för Prag löd ”Äventyrligt, genuint, pittoreskt med inslag av humle”. Systembolagets klocksymboler, som i vanliga fall visar fyllighet, strävhet och fruktsyra, visade nu istället mängden sol, nöjen och shopping.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.