Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Flygbussarna: Alla får avgå

Publicerad: 12 Juni 2017, 08:17

Inte många företag vill skylta med att deras anställda avgår. Flygbussarna är ett tydligt undantag. I en ny kampanj från Acne lyfter bussbolaget istället fram att deras anställda avgår mest hela tiden


Ämnen i artikeln:

Flygbussarna

Men allt är bara en ordlek från reklambyråns sida. Det som kan tyckas låta negativt rör egentligen bara Flygbussarnas täta avgångstider.

– Det går knappt en dag utan att vi läser om företagsledare, politiker och coacher som får avgå med omedelbar verkan. I den här kampanjen vill vi visa att avgångar inte alltid behöver vara så dramatiska. Vi vill helt enkelt vända på begreppet, säger Rasmus Tsardakas Renhuldt, copywriter på Acne i ett pressmeddelande.

Kampanjbudskapet "Vi avgår mest hela tiden" porträtteras med riktiga chaufförer i ett manér som hämtar inspiration från pressfoton. Tillsammans med rubriker som "Redan första dagen på jobbet fick Olle avgå" är kampanjen en passning till rubriker som ofta går att läsa i tidningen.

Varumärkeslöftet bygger på att Flygbussarna kör till och från sju flygplatser runt om i landet, med en frekvens på upp till var tionde minut.

– Vi tycker avgångskampanjen är ett kul sätt att hylla våra hårt arbetande chaufförer samtidigt som vi kommunicerar vår välfyllda tidtabell, säger Flygbussarnas marknadschef Camilla Tienso i en kommentar.


Kampanjen går ut idag i Stockholm, Göteborg och Malmö, i både print, radio och på webben.

Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt
Art Director: Malin Nyström
Creative Director: Cecilia Dufils
Account Director: Lina Gooch
Account Manager: Pia Hansson Näslund
Account Manager: Alice Kruger
Designer: Oliver Juan
Designer: Johan Lundgren
Production - still: Pernilla Loeb Holter
Production - video: Simon Saarinen
Fotograf: Eva Edsjö, Sylvie

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Flygbussarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.