Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Flygbussarna lyfter fram bekvämlighet i ny kampanj

Publicerad: 18 December 2018, 09:06

Med rubriker såsom Ergonomy Class, Seatisfaction Guaranteed och Get into your comfort zone, vill Flygbussarna uppmärksamma bussarnas bekvämlighet.


Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcneReklam

Med kampanjen  "Den skönaste vägen till Arlanda" passar Flygbussarna på att under årets stressigaste tid visa hur lugnt det kan vara på flygbussen.

– Idag ska allt gå fort. Många lever fullmatade liv och hinner sällan ta den där välbehövliga mikropausen. Den kan vi erbjuda. Vi värnar om våra kunder och att vår omgivning ska må bra. Bekvämlighet och omtanke ligger inte bara rätt i tiden utan är också en naturlig del i vårt DNA, säger Flygbussarnas marknadschef Camilla Tienso.

Kampanjen är utformad tillsamans med byrån Acne och kommer att synas utomhus och online i både rörligt och stillbild med start under vecka 50 och 51.

– Flygbussen är helt perfekt för en "powernap". Chaufförerna kör mjukt, sätena är sköna och nu på vintern är det dessutom ofta lite halvmörkt. Kampanjen visar resenärer som använder restiden på bästa sätt och ger hjärnan ett välbehövligt "break". Förhoppningsvis kan vi inspirera fler att göra samma sak, säger Christian Karlsson på ACNE.

– Eftersom många av Flygbussarnas kunder är utländska turister, kändes det även självklart att jobba med engelska rubriker, säger Olivia Widmark på ACNE.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Flygbussarna
Marknadschef: Camilla Tienso
Ansvarig för kundupplevelsen: Maria Maltez
Digital projektledare: Erika Westman

Byrå: Acne
Executive Creative Director: Erik Bergqvist
Senior Creative: Christian Karlsson
Copywriter: Olivia Widmark
Art Director: Malin Nyström
Account Director: Andreas Hallgren
Account Manager: Alice Kruger Santucci
Final art: Henrik Åkerberg
Planner: Caroline Tell
Fotograf: Bisse Bengtsson
Producent: Carina Pettersson, Acne


Ämnen i artikeln:

FlygbussarnaAcneReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.