Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Flygreklamen som ger dig ångest – början på en ny trend?

Publicerad: 16 Juli 2019, 11:59

En av scenerna ur China Airlines nya film.

Foto: Kampanj

Flygbolag visar vanligtvis turkosa stränder och drömboenden. Taiwanesiska China Airlines gör precis tvärtom i en ny reklamspot. Här är filmen från Leo Burnett som har blivit en hit i Kina.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettReklamannonsReklamReklamfilm

Om flygskammen har nått till Taiwan, det vet vi inte. Men China Airlines gör i alla fall inte som de flesta andra flygbolag som vill måla upp en drömsemester om du väljer dem.

I nya reklamen bryter de mot alla regler inom resemarknadsföring och byter ut sol mot ångest. På ett humoristiskt sätt avslöjar de hur sanningen kan se ut när man kommer hem från semestern. Det vill säga, du kan ha gjort en tatuering du ångrar, blivit gravid eller gift dig för snabbt i Las Vegas.

Copyn i slutet lyder: ”You never know what travel will bring into your life,” och ”Let’s go find out.”

Enligt Adweek har reklamfilmen på kinesiska setts av sex miljoner tittare på Youtube, med positiva reaktioner. Adweek skriver också att det här kan vara början på en ny trend. Flygbolaget KLM släppte nyligen en reklamfilm där de ville få tittarna att tänka ett extra varv på om flygresan verkligen var nödvändig.

China Airlines reklamfilm har gjorts av Leo Burnett Taiwan.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.