Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Foap lanserar global fototävling med Puma

Publicerad: 18 juni 2013, 06:53

Foap, som ger användare möjligheten att sälja sina iPhone-bilder, lanserar nu sportföretaget Pumas första fotouppdrag där den bästa bilden köps för 14000 kronor.


Ämnen i artikeln:

Puma

– Vi söker ständigt efter nya och kreativa vägar för att komma närmare våra fans, säger Rutger Hagstad, kommunikationsansvarig på Puma Det fantastika med Foap är att det ger oss en fin och kul möjlighet till att ge något tillbaka till våra mest trogna fans världen över.

Puma vill ha in bilder som beskriver vad fotboll betyder för sina kunder och fans. Det kan vara bilder från fotbollsträning, vänskapsmatcher med vännerna eller bilder från din proffsmatcher med favoritlagen. Bilderna laddas sedan upp via Foaps applikation i Apples Appstore.

Den bästa bilden, som väljs av Puma, köps för 14000kronor, bilderna som hamnar på plats 2-4 får nya skor av modellen "evoSPEED 1.2" och resterande bilder handlas från Pumas bildbank för 70 kronor styck om Puma väljer att använda sig av dessa.

– Puma's fotouppdrag är vårt största hittills med sina 14000 kronor  i potten och vi ser fram emot att se resultatet, säger David Los, medgrundare till Foap.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Puma

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.