Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Född: ny copybyrå

Publicerad: 2 februari 2011, 12:38

Copywriterbyrån Textify drog igång vid årsskiftet men det är först nu man startar lanseringen på allvar. Vd:n Johan Andersson är förhoppningsfull. – Många byråer brister lite i copykompetens och vi hoppas att de ska vara sugna på att testa våra resurser, berättar han för Resume.se.


Johan Andersson, vd på Textify.

Textify kommer att arbeta i nätverk med frilansande copywriters. Förhoppningen är att mixen av olika copywriters ska göra det möjligt att hela tiden handplocka den som är bäst lämpad för varje enskilt uppdrag.  Johan Andersson tror att det finns ett behov bland landets reklambyråer.

– Ofta prioriterar inte byråerna copykompetens. Man har ett gäng grafiska formgivare men ofta dröjer det innan det finns ekonomi till att anställa en copywriter.

Än så länge har man inte knutit några kunder till byrån och den ekonomiska målsättningen är försiktigt avvaktande.

– Vi har inga direkta ekonomiska mål uppsatta utan vi testar och ser hur responsen ser ut, säger Johan Andersson.

Textify består i dagsläget av tre personer med ett antal frilansande copywriters knutna till byrån.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.