Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Folk snor DDB:s Doge-affischer

Publicerad: 2 maj 2014, 05:09

DDB:s uppmärksammade Doge- affischer för SL har blivit ett hett byte. De stjäls – nu måste nya tryckas upp.


Ämnen i artikeln:

DDB

Resumé har tidigare skrivit om DDB Stockholms ungdomskampanj för SL som blivit en jättesnackis.

Konceptet spinner på internetfenomenet Doge – och nu har reklamaffischerna blivit så populära att folk snor dem.

Suss Forssman Thullberg, kommunikationschef på SL, berättar för DN att fler måste tryckas upp.

– Uppenbarligen gillar folk hunden och tycker att den kan vara rolig att ha, och då ser vi till att det kommer upp nya. Det är klart att det kostar pengar att trycka, men det tar vi i sammanhanget. Det är roligt att folk tycker om den, säger Suss Forssman Thullberg till DN.

– Sedan är det för tidigt att säga om vi säljer några sommarkort. Det lär inte visa sig på ett tag.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.