Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Folkbanken gör miljonärsreklam

Publicerad: 25 Juni 2013, 09:14

Swedbank går ut med en kampanj till nyblivna miljonärer. Den Lowe Brindfors-signerade kampanjen fokuserar på människor som trots höga inkomster inte känner sig särskilt rika.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsRickard VillardSwedbankBjörn Larsson

– Swedbank vill att alla människor ska ha en sund och hållbar ekonomi.  Vi träffar många som tjänar mycket, men som upplever att månadslönen  rinner iväg alltför snabbt, säger Björn Larsson, koncernmarknadsdirektör  på Swedbank i en kommentar.

Han pekar också på att det finns stora  grupper som plötsligt fått tillgång till en större summa pengar, men  inte riktigt vet hur man ska hantera dem bäst. Man kanske har sålt villan eller bolaget.

Björn  Larsson menar att Swedbank har både kunskapen och erfarenhet att ge  dessa båda grupper kontroll över sina ekonomi på såväl kort som lång  sikt.

Swedbank, som är känd som en riktig folkbank, är visserligen stora på bolån på hela den svenska marknaden, men inte i Stockholm.

Detta hoppas man nu ändra på.

Kampanjen består av alltifrån banners och affischer till helsidesannonser i exempelvis DN, SvD och DI:
– Världen  vi har skapat för Swedbank är omtyckt och särskiljer oss från annan  bankreklam. I dessa annonser dramatiserar karaktärerna under eken det  som målgruppen känner, säger Rickard Villard,  Executive Creative Director på Lowe Brindfors i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare:
Swedbank, koncernmarknadsdirektör: Björn Larsson

Byrå:
Lowe Brindfors
Projektledare: Johan Öhlin
Producent: Annika Appeltofft
Grafisk formgivare: Jesper Kewenter
ECD: Rickard Villard
Kreatörer: Henrik Haeger, Lotta Åkerlund

Retusch; Bildinstitutet
Mediabyrå; Scream

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.