Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Folkpool fortsätter snegla på charter

Publicerad: 2 maj 2008, 09:18

Poolmarknaden i Sverige växer för varje år och därmed också kravet på tillverkare och återförsäljare att stå ut i mängden. Folkpool gör det genom att försöka fånga de villaägare som gillar charter.


Folkpool vill konkurrera med researrangörerna genom att visa att deras pooler ger resmål för livet. I årets kampanj bygger företaget, som funnits sedan 1968, vidare på det tema som de lanserade förra året där de fokuserade på känslan av att ha en egen pool. Kampanjen är liksom tidigare signerad reklambyrån Falck & Co.

I kampanjen lyfter Folkpool fram budskap som ”Egen barnklubb”, ”Family Resort” och ”All inclusive”. Annons erna syns som uppslag och helsidor i till exempel SvD, GP, City, Vi i Villa, Ett hus, Drömhem & trädgård, Gods & gårdar, Hus & Hem, Hem ljuva hem, Allt i hemmet och Lantliv.

Falck & Co kommer att fortsätta jobba med budskapet ”den perfekta semester hemma” i olika former under resten av året.

Förutom annonser marknadsför sig Folkpool genom webb, butiksmaterial och katalog.

Läs även: Folkpool utmanar resebranschen

Folkpool

Ansvarig på Folkpool är: Magnus Holgersson
Byrå: Falck & Co
Arbetsgrupp: Hampus Mattsson projektledare, Mats Holland cd, Daniel Philip son ad, Svante Heiding copy, Henrik Johansson grafisk form, Mikael Lindeborg produktionsledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.