Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Folkpool utmanar resebranschen

Publicerad: 28 Januari 2008, 13:42

Folkpool slår resebranschen på fingrarna med en oneshot-annons i Allt om Resor. – Resebranschen har alltid visat våra pooler, så nu visar vi deras stränder, säger Svante Heiding, copy på Falck & Co.


Kampanjen bygger på budskapet ”Borta bra men hemma bäst”.
– Tidigare har vi talat om den perfekta semestern hemma i trädgården. Nu tar vi det ett steg längre och visar varför man får det bättre om man stannar hemma, säger Hampus Mattsson projektledare på Falck & Co.

Annons en går i ett nummer av Allt om Resor men kommer att följas upp av en större kampanj som startar i slutet av mars.
– Vi håller just n u på att arbeta fram deras generella kampanj som ska gå under vår och sommar. Den kampanjen ska komplettera den här även om den kanske inte får exakt samma payoff, säger Hampus Mattsson.

Fokus i vår och sommarkampanjen kommer att ligga på print men diskussioner förs även om andra kompletterande medieval. Klart redan nu är att budskapet kommer att synas i magasin samt en ny katalog, webb och butiksmaterial.

– Normalt går Folkpool mycket i hem och inredningstidningar. Där vet de att de får bra genomslag i sin målgrupp, som är barnfamiljer, säger Hampus Mattsson.

Folkpool har en mediebudget på cirka sju miljoner kronor per år.

Folkpool

Ansvarig på Folkpool: Magnus Holgersson
 Byrå: Falck & Co
 Arbetsgrupp: Hampus Mattsson projektledare, Mats Holland cd, Daniel  Philip son ad Svante Heiding copy, Henrik Johansson grafisk form, Mikael Lindeborg produktionsledare

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.