Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Folksam vill påminna om det som finns bakom försäkringarna

Publicerad: 12 mars 2018, 09:57

Människor bryr sig inte om försäkringar utan om vad de försäkrar, tror Folksam som i en ny kampanj vill göra oss medvetna om det vi vill skydda.


Ämnen i artikeln:

FolksamReklamKampanj

I en serie reklamfilmer sedan 2010 har Folksam använt konceptet "Folksam - för allt du bryr dig om". I en ny kampanj på samma tema vill försäkringsbolaget bjuda på igenkänning och ta fasta på alla har personer i livet som man bryr sig extra mycket om.

Kampanjen har tagits fram tillsammans tillsammans med Åkestam Holst och produktionsbolaget Von film.

- Den bygger på en enkel idé med ett vardagligt mänskligt uttryck som vi tror alla känner igen sig i. Vi skildrar situationer där uttrycket ”öpp öpp öpp” används för att skapa uppmärksamhet och göra oss medvetna om det vi värnar om. Idén ger oss också stora möjligheter att hålla ihop Folksams samtliga affärer, vilket alltid är en stor kommunikativ utmaning, säger Nicole van Rooij, projektledare Åkestam Holst.

Björn Wallenberg

Ämnen i artikeln:

FolksamReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.