Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Folkspel vill visa upp en annan sida av den kritiserade lotteribranschen

Publicerad: 8 juli 2019, 06:41

Folkspels nya reklamfilm ska visa på spelbolagets samhällsnytta. Filmen är framtagen tillsammans med Storyfire och ska bland annat rulla i TV4 under sommaren.


Ämnen i artikeln:

FolkspelReklamStoryfire

Folkspel är föreningslivets egna spelbolag och står bakom Bingolotto och Sverigelotten, och överskottet går oavkortat till föreningslivet. Nu lanseras bolagets nya reklamfilm som ska rulla i TV4 och online under sommaren.

Reklamfilmen har tagits fram i samarbete med Storyfire, som tidigare i år även producerat Folkspels filmserier "Eldsjälar" och "Stjärnmötet". Syftet med kampanjen är att lyfta fram en annan sida av den kritiserade lotteribranschen genom att visa på Folkspels samhällsnytta.

– Just nu pågår intensiva diskussioner om den nya spellagen och spelbolagens efterlevnad av den. Vi på Folkspel tycker att detta är bra. Med vår reklam vill vi en gång för alla visa att vi inte är ett spelbolag som alla andra. Att bidra till det goda i samhället är inte en del av vår verksamhet, det är hela vår verksamhet. Allt överskott från Folkspel går direkt tillbaka till det svenska föreningslivet, och det är vi stolta över, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel, i ett pressmeddelande.

Kay Höök, COO på Storyfire, kommenterar:

– Vi tycker att filmen visar på bredden av hur föreningslivet faktiskt påverkar människor genom att till exempel bidra till folkhälsa, sammanhållning, lagkänsla, integration och kamratskap. Folkspel bidrar till samhället och till svenskt föreningsliv. Det är det som skiljer dom från andra spelbolag.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

FolkspelReklamStoryfire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News