Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Folktandvårdens nya team

Publicerad: 13 oktober 2010, 09:47

Folktandvården i Stockholm har valt ny byrå. Uppdraget går till Brandreality och arbetsgruppen som bland annat består av frilansprofilen Anna Romson.


Ämnen i artikeln:

Anna Romson

Anna Romson. Foto: Sören Andersson.

I juni avslutade Folktandvården i Stockholm sitt samarbete med Trackster. Enligt Mikael Klöväng, marknadsansvarig på Folktandvården, var det dags att hitta en ny partner.

– I ett äktenskap händer det ibland att man går skilda vägar, säger han.

Sedan dess har en pitch ägt rum och vinnande ur den striden gick arbetsgruppen från Brandreality. Till sin hjälp har de tagit folk från Nordic brand academy och Out of office.

– De hade mycket energi i arbetsgruppen och låg hela tiden på och visade sitt intresse. Sen gjorde de såklart en väldigt bra pitch, säger Mikael Klöväng.

Den viktigaste orsaken till att valet föll på Brandreality var just den arbetsgrupp som deltog i pitchen. Folktandvården har nu fått en försäkran om att samma personer även i fortsättningen kommer att arbeta för dem.

– Man vill inte se att de skickar in en stark trupp och sen smyger det in andra aktörer senare, säger Mikael Klöväng.

Det nya teamet ska nu se över och stärka Folktandvårdens varumärke, samt rulla ut en kampanj för det nya frisktandvårdsavtalet som Folktandvården nu lanserar.

Sedan tidigare anlitar Folktandvården i Stockholm även Granström & Granström för produktionen av deras kundtidning. Det samarbetet kommer att fortsätta framöver.

Arbetsgruppen i sin helhet

Anna Romson – AD

Hans Malm – Copy

Klas Björkhagen – Strateg och projektledare

Anders Glisén – Webbstrateg

Marie Swanberg – Produktionsledare

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Anna Romson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.