Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 December 2012, 08:15
Lennart Wallander
Foto: Resumé
I två år har Food & Friends varit med i arbetet med att renovera Hötorgshallen. Reklambyråns uppgift var att ta fram kommunikationen som lockar nya kunder.
Ämnen i artikeln:
Food & FriendsUnder förra året påbörjades upprustningen av Hötorgshallen i centrala Stockholms. I samband med renoveringen har man tagit in den nischade reklambyrån Food & Friends, som enbart arbetar med mat, dryck och måltider.
Nu har arbetet pågått i närmare två år. Med renoveringen kommer saluhallen att ha ett gatuplan med fler saluplatser, och därmed stärka sin position som handelsplats för mat i Stockholm och Skandinavien.
Invigningen kommer att äga rum under våren 2013. Då kommer också den nya kommunikationen exponeras. Uppdraget för Food & Friends har varit att ta fram en kommunikation som kan locka nya kunder till saluhallen.
– Trots att ”alla” vet var Hötorgshallen ligger finns det många som aldrig har varit där. Våra undersökningar visar att många har en felaktig bild av både utbud, pris och känsla- något vill ändra på, säger Lennart Wallander på Food & Friends.
Reklambyråns kampanjidé bygger på det samtida matintresset som fortsätter att ligga på topp. Enligt en undersökning (Matrapporten 2012) om matvanor anger 29 procent att det har mycket stort intresse av mat och matlagning.
Nya mattidningar ser dagens ljus och TV-tablåerna fylls med kockshower. Tecken i tiden som passar Hötorgshallen som handen i handsken.
– Med den nya kommunikationen ska Hötorgshallen bli en matdestination, lite grand på samma sätt som Borough Market är i London. Vi vill prata om hela Hötorgshallen och inte om enskilda handlare, säger Lennart Wallander.
Den första kampanjen av Food & Friends går ut nu till jul.
Ämnen i artikeln:
Food & Friends