Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Food & Friends värvar och startar pr-del

Publicerad: 22 Januari 2013, 11:55

Nina Lee, Martin Welander och Elina Gregor

Den nischade reklambyrån Food & Friends expanderar. Från årsskiftet erbjuder man även kommunikationslösningar inom pr genom att rekrytera strategen Elina Gregor. Byrån knyter även till sig kreatörsduon Martin Welander och Nina Lee.


Ämnen i artikeln:

Food & Friends

Genom att rekrytera pr-strategen Elina Gregor breddar Food & Friends sitt erbjudande. Senast arbetade hon med kommunikation och analys inom mat och dryck på Intro Innehållsagentur.

Dessförinnan var hon konsult på Micael Bindefeld AB. Fram till 2009 var hon verksam i Los Angeles.

I ett andra steg rekryterar Food & Friends en ny kreatörsduo i form av art directorn Martin Welander och copywritern Nina Lee. Båda examinerades från Berghs tidigare under hösten.

– Samtidigt som efterfrågan på våra trendspaningar och matrapporter blir allt större befinner sig även vår verksamhet i en fortsatt växande fas. Vi har därför behov av ytterligare ett kreatörsteam. Dessutom vill vi komplettera erbjudande med pr och Elina har den nischade kompetens vi söker. Som en full service byrå kan vig ta oss an olika typer av kommunikationsutmaningar och ytterligare driva försäljning, säger Lennart Wallander, vd på Food & Friends.

Elina Gregors uppdrag på reklambyrån blir att bygga upp Food & Friends pr-erbjudande.

– Food & Friends har, precis som jag, en stor passion för mat och dessutom inspiratörer och trendsättare inom området. Med största engagemang och fokus på mat, dryck och måltider kommer jag att bidra med alltifrån insikt i trender till strategi och utförande av marknadsdriven PR, säger Elina Gregor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Food & Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.