Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

För femte året i rad – Berghs utses till världens bästa reklamskola

Publicerad: 17 Juni 2018, 17:52

Berghs school of communications vd Camilla Wallander.

Sedan AKQA Future Lions instiftades 2005 har den svenska reklamskolan kammat hem priset hela sju gånger. Se bidragen som ledde fram till årets vinst.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationCannes Lions 2018Future LionsReklam

Under måndagseftermiddagen prisades Berghs school of communication som världens bästa reklamskola i AKQA Future lions. Berghs vinner tävlingen efter att ha varit den skola med flest studentgrupper bland tävlingens 100 finalister. Tävlingens finalister utses av en jury där bidragens innovativa höjd bedöms. I år uppmuntrades de tävlande studenterna att utnyttja teknologiska landvinningar.

Det är femte året i rad som Berghs kammar hem priset, och sjunde gången sedan det instiftades 2005.

– Det känns nästan ogreppbart att få utmärkelsen för femte året i rad! Men det är inte överraskande utifrån det vi dagligen kan se i studenternas kreativa problemlösning, säger Camilla Wallander, vd, Berghs School of Communication.

Sammanlagt tävlar cirka 2200 studenter från 400 skolor i 55 länder i AKQA Future lions. Berghs är den skola som vunnit tävlingen flest gånger sedan priset instiftades.

De studentgrupper från Berghs som placerade sig på årets AKQA Future lions-shortlist är:

Google Adjust
Johanna Andersson
Daniel Bokström

Stream for life
Sofia Gustafsson
Noah Bramme
Andreas Karlsson

The Advice Device
John Lundquist Coey
Lina Bergman
Josefin Fredlund

Deaf Never Defeated
John Lundquist Coey
Lina Bergman
Josefin Fredlund

Adidas Coach
Gustaf Haffling
Martina Ståhl Rohdin
Emelie Svensson

How are you? by Google Home
Felix Sarwe Granqvist
Felix Jängnemyr

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.