Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

För Sverige i tiden

Publicerad: 29 November 2012, 15:09

Curators of Sweden satte Sverige på kartan – på ett nytt sätt.

Visit Sweden/Svenska Institutet sopar banan i kategorin Internationellt. Vinnare är självklart "Curators of Sweden" som Volontaire ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

VolontaireCurators of Sweden100-wattarenVisit Sweden

Kampanjen har redan vunnit Grand Prix i Cannes och Guldägg, bara för att nämna några av alla utmärkelser som har regnat över den.

Curators of Sweden har helt uppenbart haft en stor effekt, och belönas inte oväntat med en 100-wattare.   Juryn skriver i sin motivering:  

"Att få världen att bry sig om Sverige är svårt. Att lyckas få allt från Al Jazeera till Fox News att lyfta fram frihet, öppenhet och levande demokrati och inte bara prata blonda flickor och självskruvade möbler, ja det är fantastiskt. Oavsett storlek på budget. Att göra det på ett utrymme av max 140 tecken är enormt och mer än vad den här motiveringen klarade av."

Övriga vinnare i kategorin är:  
75 WATT
Procter & Gamble Nordic, Ariel Fashion Shoot, Saatchi & Saatchi Stockholm  

50 WATT
Samsung Electronics, So much more than smart, Spinn Action Marketing

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.