Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fords nya talesman – en orange docka

Publicerad: 23 Mars 2011, 07:39

Ford tar hjälp av Hollywoodeliten för att lansera nya Ford Focus. Och ny talesman är Doug, en orange docka som helst stöter på brudar.


Ämnen i artikeln:

Ford

När Chrysler tar på sig ansvaret att återuppbygga Detroit med sin reklam kopplar konkurrenten Ford på buskisen.

Fords nya talesperson för senaste modellen av Ford Focus är Doug. En tygdocka med anmärkningsvärd historia. På nätet kan man hitta filmer där Doug förhindrar butiksrån och räddat människor från att kvävas. Nu ska han provköra nya Ford Focus och berätta om sina erfarenheter på sociala medier. Facebooksida  och Twitterkonto  finns redan.

Ford har lovat att presentera nya videorapporter varje vecka på Youtube. Än så länge är Doug inte tillräckligt rumsren för tv.

Framför allt är han mer intresserad av kvinnor än bilar.

Doug har eliten i Hollywood som stöd. Regissör är Paul Feig som tidigare bland annat gjort The Office och 30 Rock. Manusskribenterna har jobbat för produktioner som Simpsons, Saturday Night Live, David Letterman och Hitta Nemo.

Och redan har Doug jämförts med Charlie Sheen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ford

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.