fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fördubbling av svenska nomineringar i Tomorrow Awards

Publicerad: 25 mars 2014, 10:01

Tomorrow Awards arrangerades för första gången i Sverige under 2013. Sju svenska bidrag nominerades den gången. Det är ingenting mot i år då hela 14 svenska bidrag har nominerats, däribland M&C Saatchis världens tunnaste annonskampanj för LG och Garbergs kampanj om Nattjouren.

Ämnen i artikeln:

RodolfoVolontaireM&C SaatchiÅkestam HolstGreat WorksGarbergsTomorrow awards

KB

Karl-Johan Byttner


Art Directors Club ligger bakom Tomorrow Awards. Vinnarna har tidigare  utsetts i städer som Sao Paolo och Montreal, men förra året var det dags  för Sverige och Stockholm.

Då nominerades sju svenska bidrag och RBK:s  "Natalia Project" och ÅkstamHolsts "Swebus Train Switch" fanns med bland  vinnarna.

I år är vinstchanserna ännu högre med tanke på att det har  skett en fördubbling av antalet svenska nomineringar med hela 14 sådana.

Här  kan bland annat nämnas M&C Saatchis fyra millimetersannons för LG  och byrån är nominerad för LG-kampanjen ”G2 Smartbanners”.

Volontaries  "Get a raise" finns också med bland de svenska nomineringarna precis som  Garbergs ”Nattjourens road to Christmas”, ”The Drop” och  Amnesty-kampanjen ”#Obama in Sweden”.

Åkestam Holst har fyra  nomineringar. ”The Local´s Guide”, ”The Gay Bureau”, ”Pause Speaker  Cards” och ”Stockholm House-equalizer”.

Övriga nominerade svenska bidrag är  Saatchi & Saatchis ”Tag the weather” och ”Home Invasion”  Great  Works ”Absolut Drinks in Motion” och Rodolfos ”Relaxed – Auto reply for  social media”.

Tomorrow Awards har för första gången integrerats i  ADC Annual Awards och Festival of Art and Craft in Advertising och  Design.

Festivalen sker i Miami den 7-9 april – prisutdelningen i  Tomorrow Awards sker på kvällen under den första dagen.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev