Reklam
Fördubbling av svenska nomineringar i Tomorrow Awards
Publicerad: 25 mars 2014, 10:01
Tomorrow Awards arrangerades för första gången i Sverige under 2013. Sju svenska bidrag nominerades den gången. Det är ingenting mot i år då hela 14 svenska bidrag har nominerats, däribland M&C Saatchis världens tunnaste annonskampanj för LG och Garbergs kampanj om Nattjouren.
KB
Karl-Johan Byttner
Art Directors Club ligger bakom Tomorrow Awards. Vinnarna har tidigare utsetts i städer som Sao Paolo och Montreal, men förra året var det dags för Sverige och Stockholm.
Då nominerades sju svenska bidrag och RBK:s "Natalia Project" och ÅkstamHolsts "Swebus Train Switch" fanns med bland vinnarna.
I år är vinstchanserna ännu högre med tanke på att det har skett en fördubbling av antalet svenska nomineringar med hela 14 sådana.
Här kan bland annat nämnas M&C Saatchis fyra millimetersannons för LG och byrån är nominerad för LG-kampanjen ”G2 Smartbanners”.
Volontaries "Get a raise" finns också med bland de svenska nomineringarna precis som Garbergs ”Nattjourens road to Christmas”, ”The Drop” och Amnesty-kampanjen ”#Obama in Sweden”.
Åkestam Holst har fyra nomineringar. ”The Local´s Guide”, ”The Gay Bureau”, ”Pause Speaker Cards” och ”Stockholm House-equalizer”.
Övriga nominerade svenska bidrag är Saatchi & Saatchis ”Tag the weather” och ”Home Invasion” Great Works ”Absolut Drinks in Motion” och Rodolfos ”Relaxed – Auto reply for social media”.
Tomorrow Awards har för första gången integrerats i ADC Annual Awards och Festival of Art and Craft in Advertising och Design.
Festivalen sker i Miami den 7-9 april – prisutdelningen i Tomorrow Awards sker på kvällen under den första dagen.