Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Foreign och Adidas satsar på communities

Publicerad: 7 februari 2008, 12:58

I Foreigns senaste kampanj för Adidas Stella McCartney-kollektion satsar man inte allt krut på kampanjsajten. – Det viktigaste är att budskapet sprids, inte att folk kommer till sajten, säger cd Johan Ronnestam.


Foreign har gjort flera kampanjer för Adidas och nu gör sportjätten på nytt en kampanj med Stella McCartneys kläder. Den här gången satsar Foreign på en sajt som riktar sig till nyckelpersoner, med hopp om att de ska sprida budskapet vidare till konsumenterna.

– Det är ju många som börjat jobba med communities och bloggar men inte så många som gjort det på flashsajter, säger Johan Ronnestam som är cd på Foreign.

Den här kampanjen ska inte nödvändigtvis driva jättemycket trafik till sajten, enligt Johan Ronnestam. I stället har man förenklat för besökarna att sprida bilder och filmer via bloggar och nätverkssajter.

– Det viktigaste är att budskapet sprids, inte att folk kommer till sajten. Det är betydligt mer krävande att få folk att komma till en sådan här sajt än att få vissa personer att sprida något vidare. Så länge de ser bilderna så spelar det ingen roll var de ser dem, säger Johan Ronnestam.

Kampanjen är gjord för de engelsktalande marknaderna men ska så småningom gå i övriga delar av världen – totalt 38 marknader.

Arbetsgrupp

Johan Ronnestam – CD
Frida Askelöf – Kundansvarig/ PL
Filip Hammarnäs – AD
Per Forsberg - Flash
Jeanette Taube – Webb utveckling
Lana Bogatcheva – Produktions ledn.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.