Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Forex vill ha Klirr i kassan

Publicerad: 26 Maj 2011, 13:04

På måndag lanserar Forex sin nya reklamkampanj "Välkommen till en annan bank" tillsammans med reklambyrån Klirr. – Vi är ett självklart val som valutaväxlare, men det folk inte riktigt har förstått är att vi även är en bank. Det vill vi att folk ska få kännedom om, säger Viveca Mellberg, marknadschef på Forex, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Klirr

Temat för den nya reklamkampanjen, som är signerad reklambyrån Klirr, är ”Välkommen till en annan bank”. Forex vill visa på att de inte bara är en valutväxlare utan även en bank med bra villkor.

– Vi är ett självklart val som valutaväxlare, men det folk inte riktigt har förstått är att vi även är en bank sedan 2003. Vi har väldigt många bra basprodukter och det vill vi att folk ska få kännedom om, säger Viveca Mellberg, marknadschef på Forex, till Resume.se.

Hon fortsätter:

– Det vi vill trycka på är att vi har enkla men jättebra villkor och att vi har öppet när folk behöver oss. Vi ser oss som vilken retail-leverantör som helst och finns vi i en galleria där butikerna har öppet till 22.00 – då har vi det också.

Kampanjen löper i fyra veckor och kommer sedan att fortsätta visas i höst.

Hur tänkte ni kring kampanjen?
– Forex fördelar är rena produktfördelar, bra fördelar på inlåning, utlåning, kort och sparande. Filmerna är produktprat, helt enkelt. Vi vill på ett opretentiöst och sympatiskt  sätt säga att vi kan hjälpa en konsument genom livet med väldigt konkurrenskraftiga villkor, säger Per Ottoson, projektledare på Klirr, till Resume.se.

Vad hoppas ni på för reaktioner?
– Jag tror att många kommer undra vad det är för hake och det är en bra reaktion. Men det finns ingen hake. Rent branschmässigt hoppas jag att människor kommer tycka att det är ett bra reklamkoncept som är väldigt väl genomfört.

Arbetsgrupp:

Forex Bank:
Projektledare: Monica Swärd
Marknadschef: Viveca Mellberg

Klirr Stockholm:
Ad: Patrik Svanberg
Copy: Frida Wigström
Projektledare: Per Ottosson
Produktionsledare: Lena Gallon
Original: Mikael Höög
Planner: Petter Janbell

Produktionsbolag: FLX

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Klirr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.