Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 augusti 2012, 13:37
Nya grafiska profilen.
Farsta Centrum får en ny grafisk profil. Det är John Doe Worlwide som har jobbat med framtagningen av det nya formspråket. Centrumets geometriska 60-talsarkitektur har satt tydliga spår i den nya grafiska profilen.
Ämnen i artikeln:
John Doe Worldwide– Farsta Centrum invigdes redan 1960 och en önskan var att försöka förmedla ursprunget med attribut och färger som ändå känns uppdaterad, säger Daniel Johansson, grafisk formgivare på John Doe Worldwide.
Mönstret ska synas genomgående i all kommunikation framöver. Just nu går det att kolla in på den nya hemsidan farstacentrum.se som gick upp förra veckan.
– Jag är verkligen supernöjd med slutresultatet och är övertygad om att den nya grafiska profilen kommer att bidra till att fler får upp ögonen för oss, säger Helene Andersson, Marknadsansvarig på Farsta Centrum.
Blanca Sjöstedt
Arbetsgrupp på John Doe Worldwide
Projektledare: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Ellinor Skölde, Pernille Nylén-Janze Grafisk Formgivare: Daniel Johansson Art director: Johan Bränström Copoywriter: Christoffer Lundström Webbproducer: Anders Mjöbring
Ämnen i artikeln:
John Doe Worldwide