Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Formspråk med 60-talsvibbar

Publicerad: 27 Augusti 2012, 13:37

Nya grafiska profilen.

Farsta Centrum får en ny grafisk profil. Det är John Doe Worlwide som har jobbat med framtagningen av det nya formspråket. Centrumets geometriska 60-talsarkitektur har satt tydliga spår i den nya grafiska profilen.


Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

– Farsta Centrum invigdes redan 1960 och en önskan var att försöka förmedla ursprunget med attribut och färger som ändå känns uppdaterad, säger Daniel Johansson, grafisk formgivare på John Doe Worldwide.

Mönstret ska synas genomgående i all kommunikation framöver. Just nu går det att kolla in på den nya hemsidan farstacentrum.se som gick upp förra veckan.

– Jag är verkligen supernöjd med slutresultatet och är övertygad om att den nya grafiska profilen kommer att bidra till att fler får upp ögonen för oss, säger Helene Andersson, Marknadsansvarig på Farsta Centrum.

Blanca Sjöstedt

Arbetsgrupp på John Doe Worldwide

Projektledare: Mehrnaz Bejne Produktionsledare: Ellinor Skölde, Pernille Nylén-Janze Grafisk Formgivare: Daniel Johansson Art director: Johan Bränström Copoywriter: Christoffer Lundström Webbproducer: Anders Mjöbring

Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.