Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Försäkringsbolag till Svensson

Publicerad: 18 juni 2008, 07:26

Reklambyrån Svensson slog ut fyra konkurrerande byråer och tog hem uppdraget för Europeiska Reseförsäkringar.


Reklambyrån Svensson har fått en ny storkund:

Europeiska Reseförsäkringar, som omsätter 450 miljoner kronor och bland annat erbjuder privat- och tjänsteförsäkringar.

– Vi efterlyste ett koncept för vårt varumärke, både på en kommunikativ och strategisk nivå. Svensson hade det bästa förslaget, säger kommunikationschefen Christina Karlegran.

Den första kampanjen med det nya reklamkonceptet startar i höst, men Svensson ah redan nu finns annonser ute i riks- och lokalpress och på webben med syftet att läsarna ska testa sina hemförsäkringar.

– De flesta tror att deras hemförsäkring har ett fullgott reseskydd, men så är det inte alls. Därför går den första kampanjen ut på att få människor som ska ut och resa att kontrollera vad deras nuvarande försäkring täcker och etablera Europeiska som det bästa alternativet när de ska tilläggsförsäkra sig, säger Mirja Kais projektledare på Svensson.

Svensson har 13 anställda och arbetar sedan tidigare med kunder som Elon, Lernia, Ikanobanken och miljöpartiet.

Arbetsgrupp Svensson
Mirja Kais projektledare, Tomas Svensson senior AD, Tomas Carrfors senior copywriter, Daniel Granqvist AD, Tomas Backholm copywriter, Carola Walter original och Anders Torselius webb-ad.

Arbetsgrupp Europeiska
Christina Karlegran kommunikationschef, Paula Fagerlund chef digital kommunikation, Ellinor Westman marknadskoordinator.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.