Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Försäkringskund till Smith

Publicerad: 4 Mars 2013, 08:33

Försäkringsbolaget Vardia väljer Smith som ny reklambyrå. Första uppdraget är att etablera en ny varumärkesplattform.


Ämnen i artikeln:

Smith

Vardia, som ingår i den nordiska försäkringskoncernen Scandinavian Insurance Group, pitchade efter en reklambyrå under hösten. Nu har de tecknat avtal med Smith som huvudbyrå.  
– Det känns väldigt bra, vi gillade Smiths förslag direkt. Nu ska vi ta vara på alla de goda egenskaper vi byggt upp som bolag och också förankra dem utåt hos alla dem som inte känner till oss idag, säger Lina Winqvist, marknadschef på Vardia i ett pressmeddelande.  

Samarbetet drogs igång redan i december. Först ska en ny varumärkesplattform etableras. Därefter ska kännedomen om bolaget höjas.  
– Vi får på det här sättet ett nordiskt konto i en snabbt växande organisation med stora och roliga utmaningar för en marknadsförare. Vi har nu inlett ett varumärkesarbete för Vardia som vi relativt snart kommer se resultatet av, kommenterar Jacob Odqvist, key account på Smith.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Smith

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.