Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Försäkringsreklam fälls

Publicerad: 17 Oktober 2008, 11:15

En privatperson fick erbjudande om att teckna en bilförsäkring. I erbjudandet var registreringsnumret ifyllt, men trots det var bilen för gammal för försäkringen. Nu prickas Solid Försäkringar av DM-Nämnden.


DM-Nämnden har inte fått in något bemötande från Solid Försäkringar trots en påminnelse. Detta är ett brott mot god marknadsföringssed skriver nämnden i sitt utlåtande.

När det gäller den aktuella kampanjen skriver nämnden att registreringsuppgifter omfattas av PUL (Personuppgiftslagen). När sådana uppgifter används i marknadsföring finns det krav på att de ska vara adekvata och relevanta. Det har de inte varit i den aktuella kampanjen, som därför bröt mot god marknadsföringssed.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.