Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Forsman & Bodenfors får Västtrafik

Publicerad: 22 september 2008, 11:55

Sveriges näst största kollektivtrafikföretag, Västtrafik, byter reklambyrå. Efter en upphandling går hela reklamuppdraget, värt runt 5 miljoner kronor, till Forsman & Bodenfors.


Forsman & Bodenfors ska göra reklam för spårvagnarna i Göteborg. Foto: BLR-fotograferna

Uppdraget för Västtrafik har tidigare legat på Jerlov. Men när Västtrafik gick ut i en offentlig upphandling tidigare i år, valde de att inte ställa upp.

Istället går uppdraget till Forsman & Bodenfors.
– Vi ville jobba med en av de bästa byråerna i Sverige. Det viktigaste vi bedömde var kreativ förmåga och erfarenhet av att jobba med offentliga uppdrag, säger Västtrafiks marknadschef Per Nyrenius.

Avtalet med Forsman & Bodenfors är skrivet på två år med möjlighet att förlänga i ett eller två år till. Uppdraget är värt runt 5 miljoner kronor per år.
– Det blir ett lite utökat uppdrag eftersom Forsman & Bodenfors kommer att göra all reklam. Tidigare har vi jobbat med två byråer.

Var det någon speciell kampanj för Forsman & Bodenfors ni fastnade för?
– Inte någon kampanj, men däremot hur de har jobbat långsiktigt både med Systembolaget och Apoteket.

Blir det några förändringar med nya byrån?

– Det är för tidigt att säga nu. Vi ska precis börja inskolningen nu. Uppdraget gäller inte förrän nästa år och de första kampanjerna kommer till våren.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.