Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 oktober 2013, 14:35
Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors
Under 100-wattsgalan på Cirkus kammade Forsman & Bodenfors hem flest priser. Byrån kan summera kvällen med 450 watt och två vinster i kategorierna "långsiktigt" och "producent". På annonsörssidan fick Civil Rights Defenders och Unicef flest watt.
100-wattaren blev ett segertåg för Forsman & Bodenfors. 450-watt totalt är dubbelt så många som den näst mest prisade byrån RBK. Kampanjen "Launch of the new Volvo FX" tog hem högsta valören i producentkategorin samt en 75-wattare i kategorin "internationellt". Det blev också en 100-wattare i prestigekategorin "långsiktigt" för IQ:s eftertankefilmer mellan 2007-2012 .
På annonsörssidan blev Civil Rights Defenders och Unicef mest framgångsrika. För den ideella organisationen kom alla 225 watt för arbetet med "The Natalia Project" i samarbete med byrån RBK. Här blev det också vinst i kategorin "ideellt". Unicef vann en 50-wattare i "långsiktigt" för sina julkampanjer, resten av priserna kan dediceras "Sweat for Water" i samarbete med Deportivo.
Topplista 100-wattaren 2013
Byråer
1) Forsman & Bodenfors 450 watt
2) RBK 225 watt
3) Deportivo 175 watt
4) Garbergs 100 watt
The Fan Club 100 watt
6) Hay Stack 75 watt
Åkestam Holst 75 watt
8) Rodolfo 50 watt
MRM Stockholm/McCann Stockholm 50 watt
M&C Saatchi 50 watt
Annonsörer
1) Civil Rights Defenders 225 watt
Unicef 225 watt
3) Gothia Cup 175 watt
Volvo Lastvagnar 175 watt
5) NetOnNet 100 watt
Malmö järnhandel 100 watt
7) Volvo Cars 75 watt
Fruktleveransen 75 watt
9) Comviq 50 watt
NTI Gymnasiet 50 watt
SEB 50 watt
West Pride 50 watt
Folksam 50 watt