Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Först guldägg för "ToolPool"– nu 100-watt till The Fan Club

Publicerad: 23 oktober 2013, 15:04

ToolPool vinner 100-wattare i kategorin "smart"

I våras tog The Fan Club och Malmö järnhandel hem ett guldägg i pr-kategorin för kampanjen. Nu vinner "ToolPool" en 100-wattare i kategorin "smart".


Ämnen i artikeln:

The Fan Club100-wattaren

Kampanjen ToolPool vann också mars-omgången av Resumés tävling "Månadens digitalt". ToolPool fungerar som en bilpool, fast med verktyg. Här kunde Malmö järnhandel  låna ut dyra verktyg som folk inte använder och samtidigt sälja spik, skruv och tejp som behövs.

Kampanjen skulle särskilja Malmö järnhandel mot de stora byggvaruhusen. Kunderna fick låna verktygen gratis. Det enda som behövdes i utbyte från konsumenterna var att dela ToolPoolen på deras Facebooksida.

Poolen var byggd som en Facebookapp och fick organisk spridning. I dag har den över 1 500 anhängare. På Cirkus tar The Fan Club och Malmö järnhandel hem en 100-wattare i kategorin "smart".

75-watt i kategorin tas hem av RBK. Byråns innovation "Natalia Project" för Civil Rights Defenders prisades med ett bronslejon under och hade sex nomineringar under årets Cannes Lions.

50-watt går till Rodolfo för NTI Gymnasiets kampanj "Nörduppropet" .

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Fan Club100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.