Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Först ut i Spotifys nya annonsformat

Publicerad: 9 Oktober 2014, 14:52

Video i musiktjänsten.

Nyligen berättade Spotify att de lanserar videoannonser. Volvo, Försvarsmakten och Philips är först ut i det nya formatet.


Ämnen i artikeln:

PhilipsSpotifyVolvoFörsvarsmakten

Spotifys videoformat är i själva verket två olika: ett för desktop och ett för mobiler. De båda når ut till samtliga gratisanvändare i Sverige och fungerar som ett normalt reklamavbrott mellan låtar.

Videorna spelas endast upp om Spotify-klienten är synlig på skärmen.  

– Spotify är en väldigt relevant miljö för att nå vår primärmålgrupp och där vi i tidigare kampanjer har fått de resultat vi har eftersträvat. Att addera video till detta ser vi som en naturlig utveckling", säger Robert Forss, head of marketing communications branch på Försvarsmakten i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.