Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Först Zlatan – nu Messi

Publicerad: 15 Maj 2014, 05:55

Messi gör som Zlatan – startar egen kanal.

"Zlatan Unplugged" slog ner som en bomb i medielandskapet. Nu knyter sig Mikz till sig Barcelonas Lionel "Leo" Messi. Kanalen "Messi 10" gör att Mikz lanseras på Fyra nya marknader.


Ämnen i artikeln:

Dan OlofssonZlatan UnpluggedZlatan IbrahimovićMikzLionel Messi

”Messi 10” i Mikz är en ny kanal där fotbollsstjärnan kommer att kunna föra en dialog direkt med fansen i samma app som Zlatan Ibrahimovic. Kanalen lanseras i dag genom mobilappen Mikz.

Kontakten med Leo Messi togs via "Leo Messi foundation" som tillsammans med Mikz ligger bakom appen. Kanalen släpps i samband med fotbollsstjärnans internationella boksläpp i dag. Sedan tidigare är Mikz etablerade i Frankrike, Sydafrika och Sverige. Med "Messi 10" etablerar sig appen på fyra nya marknader; Spanien, Argentina, England och Irland.

– Målet är att finnas på 15 marknader vid årets slut, säger Mikz Sverige-vd Istvan Beres till Resumé.

Vad har Zlatan gett för respons för "Zlatan unplugged"?

– Det har varit ett underbart samarbete. Zlatan är oerhört professionell och uppdaterar innehållet varje vecka. Från Mikz sida behöver vi aldrig ligga på honom.

Vad räknar ni med för genomslag för "Messi 10"?
– I lika stort som med Zlatan i Sverige, men intresset på andra marknader är oerhört stort, säger Istvan Beres.

Precis som i "Zlatan unplugged" kommer fansen med "Messi 10" I Messi 10 kunna följa det som händer runt Lionel Messi, både på och utanför planen. Man får historier hämtade ur hans liv, höra vad andra fotbollspersonligheter har att säga om honom samt läsa om de sociala projekt han arbetar för.

– Att vi får ombord Messi 10 i Mikz är förstås roligt, men också väldigt betydelsefullt rent affärsmässigt. Ju mer uppmärksamhet och ju fler användare vi attraherar till Mikz, desto större blir bärkraften för vår plattform på varje marknad och ger varumärkena i Mikz en starkare marknadsplats, kommenterar Mikz globala vd Christer Björk i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.