Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 juni 2009, 12:55
Hotellkedjan Rezidor gör sin första reklamfilm någonsin. Målet är att locka skandinaver till Radisson Blu.
Radisson Blu, tidigare Radisson SAS, blir det första varumärket inom Rezidorkoncernen att marknadsföras med tv-reklam. Satsningen ska få boende i Sverige, Norge och Danmark att ta in på något av kedjans hotell.
Totalt räknar koncernen med att reklamfilmen kommer att ses av 9 miljoner skandinaver mellan 12 till 70 år. Målet med filmen är att stärka varumärket och sälja hotellövernattningar.
I Sverige kommer filmen att visas i TV4. Premiären är på måndag den 22 juni.
Filmen är producerad av SelectNY:s Berlinkontor
Kampanjen kommer även att synas på webben och på Youtube.
Radisson Blu består av 170 hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika. 40 av dessa hotell ligger i Norden.
Rezidor, som även har varumärkena Regent, Park Inn och Hotel Missoni, skrev i våras på för pr-byrån Medial kommunikation. Byrån sköter pr-delen av kampanjen.
Linda Fagerlind