Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Första filmen från Dela en Coke-kampanjen

Publicerad: 20 maj 2013, 10:47

I dag lanserar Coca-Cola i Sverige en reklamfilm för kampanjen Dela en Coke. I reklamfilmen medverkar svenska ungdomar från olika delar av landet som uppmärksammar och hyllar någon i deras liv som de vill dela en Coke med.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

– Reklamen är en del av den massiva sommarkampanjen för Coca-Cola, där vi vill tacka våra konsumenter genom att erbjuda dem att dela en Coke med vänner och familj, säger Eric Nilsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige. För att göra det på ett enkelt och inspirerande sätt, har den ikoniska Coca-Cola logotypen ersatts av konsumenternas namn.

TV-reklamen som sänds från och med i dag måndag den 20 maj fångar verkliga historier från svenskar ungdomar där de berättar varför de vill dela en Coke, och med vem, genom att räcka över en personlig flaska Coca-Cola till dem. I kampanjen Dela en Coke har den klassiska Coca-Cola logotypen ersatts av de 144 vanligaste svenska namnen i åldern 12–29.

Över en miljard förpackningar kommer i sommar att bära konsumenternas namn över hela Europa. I kampanjen uppmanas konsumenterna att tänka på vilka nära vänner de vill dela en Coke med.

– Kampanjen bygger på två element – namnen på flaskorna och uppmaningen att dela en Coke. Därför har vi satt dessa grundpelare i centrum även när vi kommunicerar kampanjen. Vi har fångat några fantastiska historier när vi spelat in reklamfilmerna. En del är roliga, andra hjärtevärmande och alla är verkliga exempel, säger Eric Nilsson.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.