Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Första Guldägget någonsin för Hummingbirds

Publicerad: 25 april 2013, 14:43

Hummingbirds slår ikväll till med byråns första guldägg någonsin. Detta i kategorin Radio med kampanjen "30 sekunder" för A Non Smoking Generation.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetGuldägget 2013

Radiospoten lyckas på ett effektivt sätt, och med den begränsade tiden som medel, berätta om riskerna med rökning. Juryn anser att den är årets bästa, och belönar den med ett guld.

Båda Silveräggen går till Lowe Brindfors med kunderna Friends och Försäkringskassan.

Juryns motivering: "Med tiden som främsta vapen, både verbalt som faktiskt och utan att använda ett enda klassiskt skrämselord, lyckas ändå vinnaren förmedla en sanning som är lika angelägen som den är självklar. Grattis A Non Smoking Generation och Hummingbirds!"  

Arbetsgrupp: Art Director: Max Alm Copywriter: David Alledal, Emil Löfman Creative Director: Peder Westerberg Produktionsledare: Cecilia Benninge Projektledare: Clas Vingård Produktionsbolag: Swartling Produktion Regissör: John F Swartling.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

GuldäggetGuldägget 2013

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.